Kladenská společnost Autoslužby Trojan vychází v těchto krizových dnech majitelům automobilů vstříc. Nejenže si pro váš vůz k vám přijede a zcela v rámci zásad ochrany před koronavirem jej převezme, ale s opravou závad jeho vnitřek na požádání účinně zbaví virů. Nejen o nové službě, ale i o současnosti v autoopravárenství, jsme si povídali s majitelem servisu Stanislavem Trojanem (na snímku).

Vládní nařízení autoservisy nejprve zavřelo, aby jim vzápětí vláda udělila výjimku. Jak moc fatální by pro vás bylo uzavření provozoven?
Zasáhlo by nás to samozřejmě velmi citelně ekonomicky. Musel bych zaměstnancům bez vytváření zisku ze svých úspor vyplácet šedesát procent jejich platu tak dlouho, dokud by mi stát opět neumožnil začít v oboru vydělávat. Nedokážu říct, jak dlouho bych to po finanční stránce vydržel. Věřím, že vládní nařízení brzy umožní plné podnikání.

Pociťujete v době karantény viditelný úbytek zákazníků?
Lidé jsou v tomto směru disciplinovaní a opravy, které se dají odložit na později, tak odkládají. To je vidět. Zákazníkům s neodkladnými opravami vozů nabízíme pick-up servis. Po dohodě se zákazníkem si vozidlo v rámci nařízených hygienických opatření vyzvedneme, dáme do pořádku a opět vrátíme na místo určení.

Avizujete i dezinfekci vozu. Co si pod tím máme představit?
Do uzavřeného vozu pouštíme ozon. Ten za předepsanou dobu dokáže uvnitř zahubit veškeré plísně, bakterie i viry. Zákazník tuto služby na ceně opravy nepocítí.

Jan Murárik