Podnikají mimo Kladno a jsou úspěšní. Náš letní seriál představuje významné osobnosti podnikatelského světa, kteří jsou nějak spjatí s Kladnem, ale úspěchy v podnikání zažívají mimo jeho hranice. V roce 2015 Kladeňáka Zdeňka Pelce v Česku vyhlásili podnikatelem roku. Na domácí půdě je znám především jako prezident společnosti GZ Media. Ta se především soustředí na výrobu vinylových desek nejen ve své „základně“ v Loděnici.

Expandovali jste i na Americký kontinent a do Francie. Zasáhla pandemie koronaviru výrobu hudebních vinylových desek natolik, že jste museli začít uvažovat i o definitivním uzavření těchto výroben?
Takhle daleko to ani v jednom místě, tedy ve Francii, Kanadě a USA, nedošlo. Výrobu desek jsme omezili jen na chvíli. V Tennessee jsme měli továrnu uzavřenu měsíc z rozhodnutí vlády, v Kanadě tři týdny a ve Francii jsme omezili docházku zaměstnanců do práce na dva až tři dny v týdnu. V současné době jede v Česku i v Americe výroba naplno. Ve Francii, kde vyrábíme jen lokální zakázky, je toho v současnosti méně. Zaměstnanců zasažených koronavirem jsme v zahraničí počítali v jednotkách. Vše je v pořádku. Ekonomické rezervy jsou dostatečné.

V Česku také?
V Loděnici, Soběslavi ani v Příbrami, kde jsme majoritním vlastníkem tiskáren, nás koronavir výrazně nezbrzdil. Zaměstnáváme zhruba 2200 lidí a na případnou druhou vlnu jsme všude interně dobře připraveni.

Trh si stále žádá vinyl ve velkém?
V Kanadě i v USA jsme vyprodaní a víceméně v Evropě rovněž.

Který žánr letí v současné době na vinylech nejvíce?
Těžko říct. Konkrétní přehled o žánrech na deskách si nedělám, já sleduji počty prodaných kusů (usmívá se). Ale dělali jsme například multimilionovou zakázku pro amerického country zpěváka, kterého jsem do té doby neznal a jeho jméno si teď okamžitě nevybavím.

Chystáte se letos otevřít další výrobnu?
Výrobu ne, ale chceme do konce letošního roku nebo v prvním pololetí příštího investovat v Americe do polygrafie.

Jan Murárik