V Červeném Újezdě zajišťuje provoz hostince v Sokolovně i na fotbalovém hřišti. V Kladně si na jeho výtečném cateringu pochutnávají lidé na akcích města či Spolku Podprůhon. Jiří Dostál patří k nejúspěšnějším hostinským s přesahem za kladenský okres. Zajímalo nás, jak se vypořádává s touto pro pohostinství velmi nejistou dobou, zvláště, když se nad pohostinstvím opět stahují koronavirová mračna.

Před dvanácti roky jste v Červeném Újezdě převzal klasickou vesnickou hospodu. V čem je Sokolovna teď jiná?
Dnes už nestačí dobře vařit hotovky. Teď je to i o kvalitních minutkách.

Máte v obci silnou konkurenci?
Musím přiznat, že nemám.

O to víc jste si musel udržet dobrou pověst přes koronavirovou karanténu. Hodně vás zasáhla?
Dokázali jsme držet alespoň nějakou tržbu i v té zapeklité době. V restauraci jsem zůstal sám s jedním kuchařem, zaměstnanci si vybírali dovolenou. Jeli jsme výdejové okénko a zákazníci byli rádi, že jsme nepřestali vařit (usmívá se). Obec nám odpustila nájem. My jsme zase na naše náklady natřeli fasádu a opravili střechu sokolovny. Samozřejmě jsme i přesto na výdaje restaurace nevydělali. Zaměstnanci dostali nejen proplacenou dovolenou, ale i sto procent platu. Ty jsem jim garantoval po tři měsíce. Kdyby karanténa trvala déle, tak bych to asi už plnit nemohl.

Jaký je váš recept na úspěch?
Zákazník musí cítit, že pro něj děláte kvalitně a srdíčkem.

Vzal jste si z jarní krize pro sebe ponaučení?
Nejenom já, ale i náš personál si zase o to víc váží každého zákazníka. Nejenom v gastronomii, ale i v dalších oblastech nám krize dala více pokory.

Jan Murárik