V Kladně je v současné době jedinou houslistkou, která se prostřednictvím elektronického nástroje prosazuje komerčně hraním na klubové scéně. Ovšem nadějně započatou profesionální cestu Elišce Gráslové, podobně jako ostatním muzikantům, pozastavila pandemie koronaviru.

Proč jste zvolila elektroniku před klasikou?
Elektronické housle zaujmou, jsou efektní i efektivní. Hodí se podle mne k moderní hudbě víc než klasika.

Doplňujete převážně hudební programy různých klubů. Hrajete sólo, nebo doplňujete songy DJů?
Doplňuji songy DJů svou sólovou produkcí (usmívá se). V současné době působím v uskupení Live Poetic Show DJ Melvina Coxxe.

Živí vás hraní na housle?
Zatím ne, ale jednou bych chtěla. Dosud to byl jen přivýdělek. Momentálně hledám práci, ale v téhle době to není jednoduché. Doufám, že nejpozději od ledna se vše obrátí k lepšímu. Věřím, že se dá hraním na housle uživit, ale poznala jsem, že musím být trpělivá. Půjde to pomalu. Teď v krizovém období není kde kvalitně nahrávat nové věci. Takže jen trénuji doma.

Jak často byste musela v měsíci vystupovat, abyste se tím mohla živit?
Několik všedních dnů v týdnu nebo dva tři víkendové večery. Před druhou vlnou pandemie bylo přede mnou stále více vystoupení. Vše se prakticky ze dne na den zrušilo.

Když si vás někdo objedná mimo uskupení, kolik skladeb mu nabídnete?
Pokud má svou představu, pak připravím zhruba hodinový playlist, pokud to nechají na mne, pak mám svůj hodinový program.

Musíte bojovat s konkurencí na Kladensku?
Nikoho takového jsem nepotkala. V republice se několik lidí tímhle hraním živí. V Kladně jsem pokud vím jediná.

Jan Murárik

eliskavys
Eliška si publikum dokáže získat (foto soukromý archiv EG)