Štefan Šulgán: ČSAD nám pomohl vyřešit problém. Pacienti můžou být bez obav

Dopravce ČSAD MHD Kladno Arriva nabídl kladenské nemocnici část svých zásob důležité složky pro provoz moderních dieselových motorů. Sanitky tak dál můžou vozit pacienty za lékaři. Šéf flotily sanitních vozidel Oblastní nemocnice Kladno Štefan Šulgán (na snímku) s povděkem hovoří o vytrženém trnu...

Provoz moderních vozidel s naftovými motory v současné době nezávisí ani tak na naftě či její ceně, ale na aditivu s přísadou močoviny. Jak rychle se vám podařilo hrozící krizi vyřešit?
Spolu s vedením nemocnice jsme oslovili největšího dopravce v Kladně a okamžitě jsme se navzájem domluvili na podmínkách odběru AdBlue. Velmi děkuji řediteli společnosti Ludomíru Landovi za vstřícnost a ochotu nám vytrhnout pověstný trn z paty. Teď už se zase můžeme s klidným srdečním tepem dál věnovat pacientům a jejich převozům.

Kolik vašich vozů potřebuje AdBlue?
Všech patnáct! Samozřejmě kdybychom se nedohodli s ČSAD, hledali bychom dál a jistě bychom společnost, u které by se dalo aditivum tankovat, našli. Nedokážu ale říct, jestli za tak výborných podmínek jako v Kladně. Kdyby aditivum nebylo nikde k sehnání, vozový park by přestal fungovat.

Kolik pacientů denně převážíte?
Zhruba sto osmdesát lidí. Je to náročné skloubit, ale mám zaměstnance, kteří vytvořili až zázračně skvělou spolehlivou partu.

Jezdíte s lidmi a ne každý pacient chápe vaši práci, ne každý projeví vděk. Na co si nejvíce stěžují?
Občas slyšíme, že na nás někdo musel čekat z jeho pohledu příliš dlouho. Nejsme taxikáři, kteří jezdí přesně na objednání. Prosíme o trochu trpělivosti. Nevozíme jednotlivé pacienty, ale svážíme jich najednou více. A ne každý z nich je svěží. K tomu je nutné počítat se zácpami na silnicích či ve městech, zvláště pak v Praze.

Chválíte svou partu. Je v plném počtu nebo máte podstav?
Jsme v plné síle i počtu. To však neznamená, že časem třeba dva další řidiče nepřijmeme.

Jan Murárik

 


Počasí Kladno

Předpověď počasí