Zastupitelstvo Prahy 6 se jasnou většinou přiklonilo k výběru trasy, kterou jako nejlepší označili světově uznávaní odborníci na stavby tunelů z univerzity v Bochumi i Geologická služba.

Rychlokolejné tunely vedoucí 80 metrů pod střešovickou skálou jsou tak o další krok kupředu ke své realizaci. Městská část požádala Správu železnic o znalecké posudky řešení železničního úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Ten je součástí dálkové trati na Kladno, u níž se předpokládá i odbočka na Letiště Václava Havla Praha. 
Z uvažovaných čtyř možností vedení trati se jeví jako nejvhodnější Jižní varianta. Varianty Jih srovnání s ostatními variantami představuje nejpřímější možnou trasu a má i nejhlubší vedení pod terénem. Většina raženého úseku leží více než 50 m pod zemí. Správa železnic odhaduje, že výstavba nové trati Dejvice – Veleslavín začne po roce 2025 a potrvá přibližně dva a půl roku. Zprovoznění železničního spojení na Letiště Václava Havla Praha se předpokládá mezi lety 2028 a 2029.  Poté by mohlo přijít na řadu Kladno…
Z reakcí na sociálních sítích vybíráme nejzajímavější názory:

V. T.: Já bych se moc neradoval.

K. Š.: Na letiště melo vest metro! Všichni byli proti. Nakonec se bude jezdit z Prahy na letiště vlakem v tunelu. K pláči nebo k smíchu! Dvojkolejné dráze Praha - Kladno jedině palec nahoru!

V. M.: V období velmi nízkého počtu letů a velkého propouštění zaměstnanců letiště mi přijde tato zpráva jako vtip. Billboard na Veleslavíně značící budoucnost rychlé železnice už taky chátrá.

L. K.: O Červené Karkulce je taky moc hezká pohádka. Taky přežila generace.

V. Z.: Jsem v klidu. Schválit neznamená realizovat.

M. K.: Dalších 20 let na to nebudou finance, takže klídek a já se tunelu pod Prahou 6 nejspíš nedožiju, ale budu to vyprávět svým synům.

-red-