Na trhu pohonných hmot je citelný nedostatek aditiva do dieselových motorů pod označením AdBlue (psali jsme včera, pozn. red). Dobře zásobenou společností je například ČSAD MHD Kladno Arriva. Její ředitel Ludomír Landa včera nabídl část zásob sanitkám kladenské nemocnice. 

Na jakou dobu máte aditivum zajištěné?
Zásob máme dostatek. Co vím, tak v republice se ve velkém množství nevyrábí a v nejbližším okolí Česka v těchto dnech jen na Slovensku. Uzavřeli jsme smlouvu s prvním dodavatelem od výrobce. A protože máme s dodavatelem dobré obchodní vztahy, aditivum budeme dostávat, dokud se bude vyrábět. Proto jsme nabídli například kladenské nemocnici, že u nás mohou její sanitky AdBlue odebírat. Nejsme veřejná čerpací stanice. Společnosti, které aditivum u nás odebírají, s námi mají uzavřené smlouvy z minulosti.

Převažuje stále u vašich vozů naftový pohon?
Nejvíc jich pohání stlačený plyn CNG, méně vozů jezdí na naftu a dva jsou elektrobusy. Plynu je dost, akorát jeho cena nyní letí raketově vzhůru. Podobné je to s elektřinou... Nás se ale zatím, díky dlouhodobým odběratelským smlouvám, dramatické zdražování v tuhle chvíli ekonomicky fatálně nedotýká.

Pokud by došlo k zastavení dodávek aditiva, které linky spravované kladenskou ČSAD přestanou jezdit?
Meziměstské. Městské linky krize téměř nezasáhne.

Jan Murárik