První týden integrované dopravy má Kladno za sebou. Potíže se daly, jak to u nových projektů obvykle bývá, očekávat a také nastaly. K těm nejviditelnějším se vyjádřil ředitel společnosti ČSAD HMD Kladno Ludomír Landa. 

Na startu nového projektu se cestující nedočkali několika spojů. Měli jste, nebo máte problém s počtem řidičů na linkách?
Mnozí řidiči si zaplatili dovolenkové pobyty dávno předtím, než byl znám jistý termín zahájení integrované dopravy. Ten se ostatně několikrát měnil a naše společnost nebyla tím zadavatelem termínu. Nejde také předvídat termín fluktuací některých řidičů, nebo jejich náhlé zdravotní potíže, jako je například zlomenina nohy. Od září se situace v nasazení počtu řidičů zlepší. 

Dojde k úpravám jízdních řádů?
Jízdní řády ještě upravíme pokud možno tak, aby nedocházelo k plýtvání pracovní doby řidičů na úkor jejich efektivity. Tedy chceme, aby autobusy v integrované dopravě zbytečně nestály, ale pokud možno co nejvíce jezdily. 

Co si v prvních dnech cestující v integrované dopravě nejvíce chválí?
Techniku. Nové autobusy na plyn, jejich vybavení, komfort dopravy. Mnozí, jak jsme zjistili, si autobusy vyzkoušeli, aniž by museli nutně někam jet (usmívá se). Ke zlepšení dopravy dojde, věřím, brzy, a to jak v odbavování, tak i v informovanosti cestujících o nových tarifech nejen mezi Prahou a Kladnem, ale i mezi Kladnem a jeho okolím. Záměrem integrované dopravy byla jedna jízdenka s průnikem všech tarifů. Do konce září chceme některé nedostatky kombinací jízd cestujících vyladit k jejich větší spokojenosti. Cestující, kteří mají pocit, že potřebují více informací o novém způsobu dopravy, prosím, aby k jejich získání využívali našich informačních center, než aby se ptali při nastupování přímo našich řidičů a zdržovali tím ostatní cestující.

Jan Murárik