Skupina Crestyl se začíná etablovat i na retailovém trhu, což dokládají zveřejněná data o návštěvnosti jejích obchodních center, z nichž jedno z nich je v Kladně. 

V uplynulých letech jich vybudovala několik, jejich společným jmenovatelem vždy bylo umístění v centrech měst. V současné době sama vlastní a provozuje tři obchodní centra – své projekty Central v Kladně a Jablonci nad Nisou a v roce 2017 pak koupila od společnosti Tesco i OC Dornych v Brně. Návštěvnost v Central Kladno vzrostla meziročně o 10 % na 4,3 milionu návštěvníků za rok, v Central Jablonec dokonce o 16 % na 3 miliony návštěvníků. Obsazenost všech tří obchodních center je navíc téměř stoprocentní, v uplynulém roce nalákaly řadu nových nájemců – mezi nimi například Electroworld, KIK, Starbucks, Marionnaud, Sportsdirect, GATE, Takko nebo Flying Tiger.

„Dříve jsme se chovali jako klasický developer a obchodní centra jsme po jejich dokončení a pronajmutí prodávali. Zavedenou strategii jsme ale po dokončení Central Kladno a Central Jablonec změnili a rozhodli jsme se stát i hráčem v oblasti retailu,“ vysvětluje Omar Koleilat, generální ředitel skupiny Crestyl. „Úspěch námi vlastněných a provozovaných center dokazuje, že jsme na dobré cestě, i proto v rozšiřování našich retailových aktivit chceme nadále pokračovat,“ dodává.

Central Kladno byl otevřen v roce 2015 a získal ocenění obchodní centrum roku. Obchodní centrum na svých více než 26 000 m2 obchodní plochy přineslo přes 100 domácích i zahraničních značek, které dosud v lokalitě nefigurovaly, služby i místo k zábavě a společenskému vyžití. Zajímavostí centra je například rozsáhlý pohyblivý model pražského Hlavního nádraží sestavený z kostiček LEGO®. V loňském roce v centru přibyla mimo jiné nová kavárna Starbucks a stylová restaurace s bowlingem Kantýna Poldi.

-red-