
Modernizace železnice na Kladně má za sebou zhruba dva měsíce prací v režii společnosti Eurovia. Podívejte se na originální fotografie stavby. K nim vám přinášíme několik kuriozit a zajímavých čísel.
Zajímavosti stavby: Úsek od přejezdu mezi Legem a pekárnou po přejezd na Ostrovci čítá 380 menších či větších pracovních stanovišť. Eurovia na tomto úseku dosud vytěžila přes dvacet tisíc kubíků zeminy. Společnost nechává provádět její rozbor, z kterého vyplývá, kolik zeminy se může vrátit pro účel stavby.
Správa železnic, která zakázku modernizace zadala, spolupracuje kvůli bezpečnosti s pyrotechniky. Na konci druhé světové války totiž dopadaly na Kladno bomby a nikdo už neví, kolik jich ještě v zemi leží nevybuchlých. Zatím na žádnou nenarazili. Jediný nalezený podezřelý předmět skrytý hluboko pod zemí byl starý plechový kýbl...
Po rozkrytí terénu vyšlo najevo, že vlaky jeden čas kolem hlavního kladenského nádraží jezdily po jednatřiceti kolejích (62 kolejnic, odhadem 3800 pražců).
Jan Murárik
Foto: VK a Eurovia
Výstavba budoucího podchodu pod kolejemi na hlavním nádraží
Letecký pohled na vyčištěnou budoucí trasu kolejí směrem ke stanici Kladno/Město
Pohled z mostu u stanice Kladno/Město směrem ke Sletišti. Vpravo u sloupu je pomníček tragické události
Stavba na Ostrovci z oblohy. V levé horní části snímku u šedé plochy je již uříznutý horkovod
Stejné místo s uříznutým horkovodem
Tudy jednou povede horkovod pod zemí
Pohled na prostor před nádražím před nástupem stavebních firem
A po startu nezbytné modernizace
Trasa z Kladna kolem pekáren před zahájením prací
Směr Praha po zahájení prací. Po pravé straně vznikne spolu s kolejemi nové sídliště