Vedení Středočeského kraje bez ohledu na potřeby cestujících jednostranně omezuje i ruší několik linek na Kladensku poté, co Statutární město Kladno (stejně jako desítky dalších obcí) pod nátlakem odmítlo podepsat takzvané Standardy dopravní obslužnosti.

Městská hromadná doprava Kladno proto posiluje své klíčové linky. Namísto věcné odborné diskuze Kraj od 1. září vyňal linky MHD Kladno (601, 602, 603, 604, 605, 606, 608, 609, 610, 611, 613, 614 a 616) z tarifní integrace systému PID a na regionálních linkách PID nebude uznávat jízdní doklady MHD Kladno. Naopak MHD Kladno nadále jízdenky PID dál uznává. Změny linek PID najdete podrobně na webu www.pid.cz.
Přes zveřejněná nepravdivá tvrzení Středočeského kraje, případně některých kladenských opozičních komunálních politiků, mohou nadále cestující po příjezdu do Kladna vlakem nebo autobusem s jízdenkou zakoupenou v systému PID přestoupit do autobusu kladenské městské dopravy a bez úhrady dalšího jízdného dokončit svou cestu. Tato možnost platí i v opačném směru. 
Na linkách MHD Kladno jsou uznávány předem zakoupené jednotlivé jízdenky PID dvou a vícepásmové s dobou platnosti 30 minut a delší, dále plnocenné předplatní časové jízdné PID pro dvě a více pásem obsahující vždy pásmo 3. Zlevněné jízdné PID 50% a zvláštní jízdné PID 25% není na linkách MHD Kladno uznáváno.
Od zahájení integrace v roce 2017 jsou v autobusech městské dopravy Kladno uznávány také vyjmenované jízdenky PID, umožňující kombinaci příměstské a městské dopravy. Částka, o kterou uznáváním jízdenek PID v autobusech Kladenské městské dopravy bude snížen výběr jízdného, byla při začátku integrace Kladenska organizátorem odhadnuta na 12 miliónu korun za jeden rok. 
Město Kladno od zahájení tuto částku každoročně hradilo a umožňovalo tak tarifní integraci systému PID a MHD Kladno. Naopak organizátor místo jím vypočítané protarifovací ztráty vracel zpět do tržeb MHD pouze 1 milion korun ročně. Na 12 milionů, kterými každý rok hradilo město Kladno propad v tržbách uznáváním jízdenek zakoupených v systému PID, zapomněl kraj i při výpočtu Standardů dopravní obslužnosti. Naopak nazývá Statutární město Kladno „černým pasažérem“, požaduje od něj do systému PID zaplatit dalších 12 milionů korun za rok a také toto město odmítá. Nadále však umožní jízdu městskou dopravou v Kladně zdarma po přestupu z linek PID železničních i autobusových a bude hradit chybějící tržby v MHD.  

-red-