
Vede významnou kladenskou školu na náměstí Edvarda Beneše. Zajímalo nás, jak si střední odborná škola a učiliště v jedné budově, vedly v době covidové. Na otázky odpovídá ředitel Petr Paták.
Jaký byl rok s koronavirem na vaší škole?
Naši učitelé udělali neuvěřitelný pokrok nejen v komunikaci s rodiči a dětmi, ale velmi zefektivnili svoji práci. Kloubouk dolů před tím, jak všechno zvládli. Ke konci tohoto školního roku toho ale mají všichni plné zuby.
Vzniklo u vás přes toto období něco nového ve způsobu komunikace?
Začali jsme dělat třídní schůzky online (usmívá se). Když je pořádáme s fyzickou účastí rodičů ve třídách, přijde jich tak sedm z deseti. Kdežto online třídních schůzek se zúčastňuje přes devadesát procent rodičů! Nám i těm rodičům tenhle způsob komunikace usnadnil život. Ale jenom u online komunikace nezůstaneme. Myslím si, že je lepší udělat kompromis. Osobní kontakt s rodiči potřebujeme.
Hodně se toho namluvilo o dětech, které trávily distanční období v depresi. Získali jste podobné poznatky?
Hlavním poznatkem bylo, že se děti do školy velmi těšily. Část dětí by zůstala u mixu distanční a prezenční výuky.
Učitelský sbor v Česku je z větší části proti covidu již podruhé očkován. Jste zastánce vakcinace?
Neváhal jsem a očkovat se nechal. Chtěl jsem jít i příkladem kantorům. Do jaké míry nás očkování ochrání, ukáže čas.
Jan Murárik