Část rozdělovského mostu u stanice Kladno – Město údajně nevyhovuje pro dlouhodobé využívání autobusových zastávek.

Podle našich informací se pravděpodobně na začátku září neuskuteční přesun zastávek od nemocnice do zálivů na mostě v ulici ČSA. Brání tomu prý příliš „tenká“ část stavby v místech speciálně vytvořených zálivů pro hromadnou dopravu. Architektonická studie přitom prezentuje právě část kolem zálivů jako spojku s budoucí vlakovou stanicí rychlodráhy.
Odborníci se ke stavu této části mostu vyjadřují kriticky. Podle nich by dlouhodobé brzdění a rozjíždění až dvacetitunových autobusů způsobilo trhliny v komunikaci, jimiž by do mostu zatékalo. Most by kvůli tomu čekaly další nákladné opravy. Most je ve správě Středočeského kraje. Ten ho po modernizaci slavnostně otevřel v roce 2009.
„Nové rozšíření mostu pro autobusové zastávky bude hlavně dobré pro návaznost autobusy – železnice. Autobusy ve směru od Rakovníka budou moci zastavovat přímo na mostě a cestující se tak velmi rychle dostanou na železniční zastávku Kladno - Město. Navíc zde ještě město Kladno plánuje v příštím roce instalovat inteligentní tabule tak, aby se lidé, kteří půjdou z vlaku, mohli podívat, kdy jim jede autobus a cestující, kteří přijedou autobusem, se dozvěděli, kdy jim odjíždí vlak. Chceme tak efektivně využít i toho, že tu České dráhy zavedly nové vozy,“  uvedl v roce 2009 tehdejší primátor města Dan Jiránek...

Jan Murárik
Vizualizace: Metroprojekt Praha

mostauuut
Zastavování a rozjiždění autobusů může most v místech zálivů poškodit

mosmetroprojekt
Vizualizace možné budoucí podoby využití mostu v době fungování rychlodráhy