Zadání je dané: Na Sítenském mostě mají vzniknout čtyři jízdní pruhy. Ovšem diskuze o jejich počtu stále veřejností rezonuje. Ředitel společnosti ČSAD MHD Arriva Kadno Ludomír Landa v rozhovoru pro Vaše Kladno uvádí, že dva pruhy by pro plynulost dopravy byly i lepší.

Architekt Josef Pleskot by měl do konce srpna představit návrh nového Sítenského mostu. Dle zadání města by měl být na povrchu se čtyřproudou komunikací. Vítáte, že se nepotvrdily zprávy o dvouproudé silnici?
Jelikož most je součástí průtahu mezi náměstím Svobody a Vodárenskou ulicí, tak kvůli plynulému průjezdu po něm jsem pro dvouproudou komunikaci. Důvod? Už nyní je komunikace z obou stran mostu zúžena ze dvou pruhů do jednoho v každém směru, neboli ze čtyř do dvou, a pokud bude most čtyřproudý, je nebezpečí, že v dopravní špičce na něm auta zůstanou stát a pruhy ucpou. Podle našich zkušeností tomu tak v současné době je. S novou komunikací na mostě se musí dostatečně vyřešit odbočovací pruhy i zastávkové pruhy pro autobusy. Jsem i pro cyklistické pruhy.

Na dvouproudé komunikaci může v dopravních špičkách hrozit, že tudy jen stěží projedou složky záchranného systému...
Věřím v ohleduplnost řidičů, i v to, že cesta se tam pro záchranáře vždy včas objeví. Místa bude myslím dost.

Na chodce je v tomto zmíněném průtahu městem podle vás pamatováno?
Mně by se líbilo, kdyby čtyřproudá komunikace v téhle části Kladna byla rozdělena pruhem se zelení a chodci ji mohli na vyznačených místech přejít v maximálním bezpečí.

Uvítali byste v některých místech Kladna vyhrazené pruhy pouze pro autobusy?
Uvítali a to hned na dvou místech. Jeden směr je od nemocnice na náměstí Svobody a druhý je úsek od Centralu do křižovatky pod divadlo.

Pojďme do současnosti. Město sevřely různé silniční uzavírky. Zažil jste jich za své více než třicetileté praxe ve světě hromadné dopravy tolik naráz?
Nejen ve městě, ale i v celém regionu je obrovské množství uzavírek. Takové množství najednou jsem ještě nezažil. Bohužel kvůli tomu nemůžeme vždy dodržovat jízdní řád. Na druhou stranu jsem rád, že se tolik komunikací najednou opravuje, protože mnohé z nich byly už v takovém stavu, že po nich nebylo možné jezdit autobusy, aniž bychom výrazně nesnižovali jejich životnost.

Jan Murárik