Dopravce ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva uvedl do provozu stojany pro dobíjení elektrobusů. Zatím slouží pro dva vozy obsluhující linku 610.

K nim se do konce listopadu přidal testovací vůz SOR na lince 606 mezi NC OAZA a Energií. Dopravce zároveň zprovoznil další dobíjecí stojany ve svých garážích a na další infrastruktuře, kterou je potřeba do roku 2024 vybudovat, usilovně pracuje. 
Ve výběrovém řízení poptával podnik ČSAD MHD Kladno osm elektrobusů standardní délky a osm kloubových elektrobusů. Jako vítěznou byla vyhodnocena nabídka výrobce SOR Libchavy spol. s.r.o. „Za osm elektrobusů standardní délky zaplatíme 91 milionů korun, za osm kloubových elektrobusů téměř 141 milionů bez DPH,“ říká Daniel Adamka, generální ředitel Arrivy. Elektrobusy pohání asynchronní motor s maximálním netto výkonem 160 kW u obvyklého provedení, kloubový vůz má motor s výkonem 240 kW. Součástí záměru elektrizace městské dopravy v Kladně je také vybudování dobíjecí infrastruktury. Stojany pro pomalé noční nabíjení budou umístěny na pozemku sousedícím s elektrárnou, který dopravce za tímto účelem odkoupil od města Kladna.
Elektrobusy budou vybaveny pantografem pro rychlodobíjení baterií v průběhu dne. Dvě místa pro rychlodobíjení budou v blízkosti konečné linek 603 a 606 u OAZY. Kapacita baterií po nočním dobití zajistí provoz na celou ranní dopravní špičku bez nutnosti dobíjení. V průběhu dne pak budou elektrobusy využívat rychlodobíjení v přestávce mezi spoji na konečné, za každou minutu bude dobita energie na ujetí minimálně dvou kilometrů. Trasy linek 603 a 606 jsou dlouhé 9 km, dobití energie pro jeden pár spojů tak bude trvat as 10 minut. „Kombinací pomalého nočního a rychlého dobíjení na trase v průběhu dne bude minimalizován čas nutný pro dobíjení, nebude potřeba nasazovat do provozu proti autobusům s klasickým pohonem více vozidel. Zahájení provozu 16 nových elektrobusů a dobíjecí infrastruktury je plánováno na začátek roku 2024,“ uzavírá ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.
V městské dopravě v Kladně jezdí celkem 52 vozů, 50 je s pohonem na CNG a dva elektrobusy. Městskou dopravu tvoří síť 14 linek. V běžný pracovní den je přepraveno průměrně 35 tisíc cestujících.

-red-