Střední Čechy se na dnešek dusily pod návalem sněhu. Nejhůř na tom byli obyvatelé Příbramska a Benešovska. Pořádná sněhová nadílka se nevyhnula ani Kladnu. O půlnoci jsme se vypravili do terénu, abychom zkontrolovali cestáře.

V Praze kolabovala městská doprava, v dalších okresech kolem Kladna padaly stromy na koleje a auta do škarp. V Kladně se do půlnoci „jenom“ zasekl kamion v kopci od Cikánky ke hřbitovu.

Chumelenice do Kladna dorazila zhruba kolem čtvrté odpoledne. V půl páté z rozdělovské základny vyjelo všech pět velkých sypačů společnosti AVE a o třicet minut později vyrazilo do terénu čtrnáct multikár na široké chodníky a vybrané cesty. Úzké chodníky a schodiště shrabaly od sněhu tři posádky ručně. 

„Nejprve jsme pluhovali, poté jsme k pluhům přidali sypání, přes noc se pluhovalo a s dalším sypání jsme začali ve tři hodiny v noci, aby do šesti do rána, kdy začne větší provoz na silnicích, auta posyp rozjezdila. Na tom je založen princip sypání komunikací. Nechat na silnicích jenom posyp bez rozježdění je plýtvání penězi,“ říká Bořivoj Chytrý, šéf techniky společnosti AVE.

Sypače, ve kterých se střídají posádky po směnách, jezdily nonstop, multikáry skončily, až na jednu, v deset večer. Opět se do terénu vrátily ve dvě hodiny v noci a jezdily do šesté ranní, respektive dokud neuklidily město od nejhorší sněhové nadílky.

Otázka, jak eliminovat větší množství stížností na sněhem pokryté ulice města, padá z velké míry na vrub danému množství techniky společnosti AVE v Kladně a jejímu stáří. O několik sypačů víc, nebo modernější multikáry místo dvacet pět let starých, by cestářům práci ulehčilo a Kladenské potěšilo rychlejším i možná důkladnějším úklidem…

Jan Murárik 

 

 

sypacnepretrzita

Nepřetržitá jízda pluhů a sypačů Kladnem

sypacsnih

Sníh padal i po půlnoci