
“Po víkendu by se očekávalo, že to bude drhnout. No, zatím to nedrhne.
Mile potěšující je především úroveň fixování situací. Spoustu detailů sice poztrácíme, ale nové nalezneme a organicky zapustíme. Groteska potřebuje velmi precizní stavbu, ovšem v případě „Evy“ byla možná až příliš precizní. Materiál nahromaděný během prvních „nahazovaček“ teď vlastně odložíme bokem a budeme ho užívat dle chuti a potřeb. Něco tedy bokem zůstane na úkor nápadů jiných, spontánních a něco…zkrátka fáze zkoušení. Co se mi ovšem stává čím dál větší komplikací je, když opomenu svou někdy překotnou mluvu, kdy předbíhám sám sebe, a musím tedy ukončovat věty pomocí zvuků a pazvuků, abych vyplnil čas než se doběhnu a dokončím, co jsem vlastně chtěl říci, jsou jména postav/herců.
Vysvětlím: Tomáš hraje Michala, Michal hraje Zdeňka, Mirek hraje Tomáše a Michal hraje Jana, přičemž Jan je Michalův reálný bratr. Jediný kdo nekomplikuje, je Jiří, který hraje Jiřího. Bára je Eva, tam by to také mělo být dobré, ale vzhledem k tomu, že Anička hraje Elišku a s Aničkou dělám poprvé a jako Eliška vypadá, říkám ze zmatení i Báře Evo, ačkoliv s ní dělám již poněkolikráté. Takže to pak vypadá následně:
režisér „Potřebuju ještě Tomáše.“
inspice „Už jsem ho volala.“
režisér „Ale já nemyslím Mirka, ale Tomáše - Michala.“
inspice „Ale Michal tam není.“
režisér „Je tam. S Evou!“
inspice „Jo, Tomáš.“
režisér „Ne Tomáš, Michal.“
inspice „Tak je tady máš všechny.“
režisér „Potřebuju jen Tomáše, Michala nepotřebuju a Honzu budu chtít až
za chvíli, promiň Michale, Michala.“
Tak asi tak
…tak zas zítra”
Jiří Š. Hájek, herec a režisér Městského divadla Kladno