
První vlaky na letiště dorazí na přelomu tisíciletí, plánovalo se v roce 1994. Skutečný termín je nejistý dodnes.
Zatímco na obou koncích modernizace železniční trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště Václava Havla se intenzivně staví, úseky mezi pražským Výstavištěm a příjezdem na kladenské nádraží jsou i po desítkách let pouze ve fázi příprav. Od zveřejnění prvních záměrů napojení ruzyňského letiště na železnici a zdvoukolejnění a elektrifikaci trato do největšího města Středočeského kraje uplynulo letos v dubnu neuvěřitelných 30 let. Pro stavbu se ujal název rychlodráha, přestože je plánovaná na běžné rychlosti české železnice.
Aktuální plán teď počítá s tím, že první vlaky z centra vyjedou na letiště do roku 2030. V březnu získala Správa železnic územní rozhodnutí pro stavbu stanice na letišti. Staví se úsek Bubny - Výstaviště, kam první vlaky vyjedou příští rok v srpnu, a průjezd Kladnem do stanice Kladno-Ostrovec. Vedle toho se modernizuje budoucí konečná na Masarykově nádraží a kladenské hlavní nádraží, kde pokračuje spor o demolici historické budovy.
„Příprava dál probíhá. Další fází bude vyhlášení soutěže na úsek Ruzyně – Kladno. Do projektové dokumentace se bude ještě doplňovat plnohodnotné ETCS. Na přelomu prázdnin a nového školního roku bychom tedy chtěli vyhlásit tohle celé rameno, které je nejdelší,“ uvedl pro deník Zdopravy.cz generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Podle něj se doprojektovává zejména oblast kolem Veleslavína. „Ohledně tunelu v Dejvicích jsme ve fázi, že jsme požádali o nový posudek EIA, protože došlo posunutí trasy v délce několika desítek metrů do jiné stopy kvůli bezpečnosti Ústřední vojenské nemocnice,“ popsal Svoboda.
V roce 2007 hovořil ministr dopravy Milan Šimonovský o zahájení soutěže na železniční napojení letiště do dvou let. Za následujících deset let se však doprava na letiště zlepšila jen posunutím přestupu z metra na autobusy z Dejvické na nový „dočasný“ terminál Nádraží Veleslavín. Skutečně stavět se začalo před sedmi lety a to rekonstrukcí Negrelliho viaduktu v centru Prahy.
Zaokruhování železničního spojení letiště Václava Havla do trati Praha – Letiště VH – Kladno: Tento projekt je ve stupni záměru projektu, kdy se prověřují technické možnosti za účelem nalezení optimální varianty.
Modernizace trati Praha - Ruzyně – Kladno: Zde jsme ve fázi výběrového řízení na zhotovitele stavby. Jedná se o 15 km dlouhý úsek s nutností podrobné koordinace s různými rozvojovými projekty soukromých investorů.
Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno - Ostrovec (včetně): Stavba je v pokročilé fázi realizace, práce běží podle harmonogramu. V centrální oblasti Kladna jsou již z větší části vybudována nová nástupiště s moderním zastřešením. V celém úseku probíhají dokončovací práce na železničním spodku a odvodnění. Od poloviny května začíná pokládka železničního svršku. Nepřetržitá výluka skončí 31. července, kdy bude opět zprovozněna trať do stanice Kladno - Ostrovec.
Zdroj: zdopravy.cz
- Jaromír Jágr na Kladně skončí< Předchozí
- Vejvoda: Na Spartu jsem se chodil dívat na tátuDalší >