Jak už několikrát z kladenské radnice zaznělo, zdvojkolejnění trati mezi Prahou a Kladnem, neboli takzvaná rychlodráha, by dopravu vlakem mezi těmito městy zrychlilo zhruba o několik málo minut. Proto kladenští radní přišli již dávno s návrhem zahloubit vlak v obou městech pod zem a více ho přiblížit cestujícím.

Ti mnohdy vlakem nejedou kvůli jeho obtížné dostupnosti. "Za dvacet let, co se plánuje rychlodráha, jsme všichni ušli velký kus cesty. Pojďme jen neutratit evropské peníze, ale udělejme skutečně funkční dílo, které bude sloužit lidem další desetiletí,“ uvedl primátor Kladna Milan Volf. Jeho přání vyslyšelo tento týden Zastupitelstvo hlavního města Prahy, které schválilo pozměňovací návrh náměstka primátorky pro dopravu a sport Petra Dolínka a vyjádřilo podporu podpovrchovému řešení modernizace železniční tratě Praha - Kladno v úseku mezi nádražím Praha-Dejvice/Hradčanská a nádražím Praha-Veleslavín formou raženého tunelu v trase vedené pod Střešovicemi.

"Jsem rád, že zastupitelé souhlasili s mým pozměňovacím návrhem, který jsem vznesl, protože se ztotožňuji s požadavky občanů zmíněných lokalit a dlouhodobě podporuji zahloubenou variantu. Železniční trať do Kladna je velmi potřebná, ale její podoba nesmí zhoršovat kvalitu života lidí, kteří bydlí v jejím okolí, protože v takovém případě by do značné míry postrádala smysl,“ uvedl Petr Dolínek.

- red -