
Stagnace modernizace železnice mezi Prahou a Kladnem je v současné době v největším středočeském městě jen zdánlivá.
O víkendu jsme si ji prošli od hlavního kladenského nádraží, přes zastávku Kladno/Město po zastávku Ostrovec. Na hlavním nádraží je například již hotová základová deska první části podchodu pod budoucími perony. Výkop je necelých čtyřicet metrů dlouhý, zhruba sedm metrů hluboký a šest metrů široký. Při pohledu od nádražní budovy, kolem které příští rok bude pokračovat, končí na druhé straně zdí u lesíku, kde by v budoucnu měla vyrůst rezidence Stromovka. Do ní, podél zdi podchodu směrem vpravo, vznikne samostatný výstup z podchodu.
Od hlavního nádraží směrem k Ostrovci se mimo jiných prací odtěžuje zemina pro prostor druhé koleje. U zastávky Kladno/Město má v příštích týdnech dojít k zásadní přeložce horkovodu. Podle stavařů jde o velmi složitou práci, při které je tlačí čas, aby na podzim začalo potrubím opět proudit do domácností teplo. Na Ostrovci se horkovod v místech nástupiště přeloží pod zem. Od Kladna/Města po zastávku Ostrovec, a také před hlavním nádražím, vybudují stavaři velké retenční nádrže na zachycení dešťové vody. Z nich řízeným odtokem jeden litr za sekundu odteče do kanalizace.
Jan Murárik
Nyní je v plánu zakrýt základ podchodu tubusem
První základ pro budoucí schodiště a eskalátory spojující podchod s nástupištěm je hotový
Hotový je i podklad pro budoucí kolejiště s nástupišti
Směrem ke Sletišti se pracuje na vybudování prostoru pro druhou kolej a zároveň se staví protihluková zeď
Budovu zastávky Kladno/Město čeká demolice
Za ní směrem na Ostrovec se podobně jako u Sletiště připravuje půda pro druhou kolej
Tudy povede druhá kolej na Ostrovci a také zde ji bude lemovat protihluková zeď
Stará lávka pro pěší k nádraží je pryč. V současnosti slouží chodcům lávka provizorní
- Ode dneška neprojedete Cvrčovicemi< Předchozí
- Dva mosty se otevírají řidičům dnes, další v pondělíDalší >