Veřejnost měla včera v KOKOSu možnost ptát se na podrobnosti v rámci modernizace železnice na Kladně. Na otázky odpovídali zadavatel stavby Správa železnic, zhotovitel společnosti Eurovia a zástupce města Kladna.
Z nejzajímavějších odpovědí například vyplynulo, že mezi zastávkami Kladno/Město a Ostrovcem nevzniká v současné době protihluková zeď, nýbrž zeď pro základ druhé koleje. Na celé kladenské trase vznikne protihluková zeď pouze na Ostrovci.
Od zastávky Kladno/Město po Sletiště povede cyklostezka a chodník. Ovšem až v době, kdy stavba železnice bude u konce. Novou komunikaci pro cyklisty a pěší vybuduje město.
Trasa mezi Kladnem a letištěm Václava Havla teprve leží na stole úředníků ministerstva dopravy. Letos se rozhodne, jestli a kdy vznikne v současně navržené podobě.
Zastávka u Pleteného Újezdu ponese jméno Velké Přítočno. O prodloužení moderní tratě z Ostrovce do Dubí se uvažuje kolem roku 2030. U zastávek Kladno/Město a Ostrovec se nebude navyšovat počet parkovacích míst. Na Ostrovci zůstane na svém místě kolej u výpravní budovy, současná druhá kolej se k ní přesune zhruba o půl metru. Horkovod na Ostrovci v zemi povede tunelem pro údržbáře.
Od března příštího roku začnou vozidla v ulici Petra Bezruče překonávat trať podjezdem. V ulici Františka Kloze zůstane přejezd přes trať zachován, ale do ukončení stavby bude ještě několikrát uzavřen.
Jan Murárik
- Ve čtvrtek se zavře dopravní tepna Ostrovce< Předchozí
- Zítra odpoledne se otevírá most mezi Švermovem a městemDalší >