Propojení silničních tepen D6 a D7 přešlo do územního řízení

Veřejností diskutovaná propojka dálnic D6 a D7 (Praha/Karlovy Vary a Praha/Chomutov) je v územním řízení.

Zahájení silničního propojení, které se dotkne Malého i Velkého Přítočna, Dolan či Hřebče již nestojí nic v cestě. Zpráva k územnímu řízení hovoří takto: Účelem navržené stavby je především odvést tranzitní dopravu, která je v současnosti vedena přes obce, mimo stávající zástavbu. Ke změně dochází v okružní křižovatce Velké Přítočno, kde je na hlavní trasu připojen navržený východní přivaděč Kladno. Realizace záměru si vyžádá několik přeložek silnic III. tříd a polních cest (Malé Přítočno – Dolany), I(Velké Přítočno – Dolany), (Kladno – Hřebeč), (Hřebeč – Dolany). V rámci stavby je navrženo pět okružních křižovatek, které jsou ve většině případů řešeny jako „turbookružní“, devět mostních objektů, z nich sedm je přímo na hlavní trase a zbylé jsou nadjezdy. Součástí záměru je také úprava severní části stávající dálniční MÚK Unhošť (exit 12 – D6).
Silniční těleso je navrženo s nezbytným systémem odvodnění, včetně využití retenčních a usazovacích nádrží a vsakovacích příkopů a objektů pro minimalizaci a rozložení maximálních průtoků dešťových vod v čase. Součástí stavby jsou přeložky vodovodů, kanalizace, meliorací, elektrických a sdělovacích vedení, vegetační úpravy a rekultivace stávajících komunikací, kácení lesního porostu, kácení mimolesní zeleně, oplocení silnice.

Jan Murárik


Počasí Kladno

Předpověď počasí