Příští rok by měla naplno vznikat budova hlavního kladenského nádraží. V minulých dnech jsme získali nové konkrétní údaje o stavbě. I když se může zdát studie stále stejná, nabírá podrobné kontury.
Vnitřní výška haly by měla mít 5,5 metru, délku cca 56 metrů, šířku 15 metrů a 348 metrů čtverečních. Největší obchodní jednotka je navržena v rozměru 158,68 metru čtverečních, druhá je o sto čtverečních metrů menší. Podchod měří ve finální podobě 165,66 metru čtverečních. Každý z WC je situován na zhruba 24 metry čtvereční. Zastavěná plocha nadzemního podlaží počítá s 850 metry čtverečními, podzemní podlaží bude mít celkovou plochu 650 metrů čtverečních s výškou takřka 3,5 metru.
Při nočním uzavření budovy nádraží umožní cestujícím přístup do podchodu venkovní eskalátor. Odpad poberou podzemní kontejnery, zapuštěné v dlažbě do betonového sila. Veřejné WC nabídnou v mužské části čtyři pisoáry, dva klozety a dvě umyvadla. V ženské části čtyři klozety, dvě umyvadla. Handicapovaní cestující si vyberou ze dvou kabin vybavených přebalovacími pulty. Vstup na WC je řešený přes platební systém.
V průchozí části stavby bude na stěně umělecká instalace s podsvícením, v rozšířené části podchodu se počítá s nápojovými i jídelními automaty či automaty na jízdenky.
Jan Murárik
Letecký pohed na budoucí podobu prostoru kladenského hlavního nádraží
Příchod k budově bude přes přechod a poté dle potřeby podchodem
Průřez stavbou s napojením na nástupiště číslo 1
Vizualizace podchodu
Pokladny jsou koncipovány tak, aby i invalidé měli při koupi jízdenky či zíkávání informací pocit komfortu
Od jara do podzimu zpříjemní čekání na spoje či na schůzku venkovní posezení u kavárny
Studie nádraží dbá na maximální přísun denního světla
- Mezi Hřebčí a Hostouní je zavřeno!< Předchozí
- Modernizace železnice na Kladně. U nádraží odhalili klenbuDalší >