Kladenské cedule rozhýbaly kraj. Ten začne opravovat páteřní silnice

Dukelských hrdinů či Milady Horákové, jen namátkou vybrané páteřní kladenské silnice, které Středočeský kraj zanedbával, konečně začne úřad opravovat. Donutily ho k tomu cedule města Kladna.

Tankodrom v péči Středočeského kraje. Tak tyhle cedule vzbudily v celé zemi pořádný poprask. Dodnes se nápadu kladenské radnice věnují média ve všech svých podobách. A právě nápad, pod nímž je podepsán primátor města Milan Volf (Volba pro Kladno), a proti kterému tolik krajské vedení v čele s hnutím ANO 2011 protestovalo, krajský úřad konečně rozhoupal k činnosti. 

V pátek kraj totiž oznámil, že opravy páteřních komunikací Kladna začnou co nejdříve. Ovšem ještě ve čtvrtek v médiích vyšel názor šéfa kladenské pobočky ANO 2011 Jiřího Chvojky, že rekonstrukci vozovek brání různé obstrukce vedení města. Nebýt jich, prý by se dávno začalo. 

„Máme informace, že kdyby vedení města s krajem více spolupracovalo, mohly být některé tyto silnice už opravené,“ hlásal podnikatel Chvojka. Jeho výrok svědčí o tom, že v kladenském Babišově hnutí zřejmě levá ruka neví, co dělá pravá. Ve vedení města, tedy i na pozici spolupracovníka s krajem, má ANO 2011 radní Petru Melčovou a k ní řadu městských zastupitelů stejné strany. Nikdo z nich dřívější start rekonstrukce „kladenského tankodromu“ u kraje neprosadil. Chvojka tedy střílí veřejně do svých řad. Jeho vyjádření se ale redakci nepodařilo získat, telefon nezvedá, ani neodepisuje na SMS zprávy. Město totiž naopak kraji pomohlo rozhýbat stavební povolení. 

„Především je třeba upozornit, že se jedná o investiční akci kraje. Vůbec mě ale nepřekvapuje, že to zástupci ANO nevědí nebo si to plně neuvědomují. To ale panu Chvojkovi nemůžu mít za zlé, nemá mu to kdo říct, zejména paní Melčová jako radní města, totiž chronicky nechodí na jednání městské rady, chyběla dokonce i zasedáních městských zastupitelstev. Pokud se jedná o získání stavebního povolení na tuto akci, město bylo maximálně nápomocné, dokonce za společnost Pudis, která zajišťovala povolení pro kraj, realizovalo řadu zásadních kroků. Pokud bychom této společnosti nepomáhali, stavební řízení by bylo nejen přerušeno, ale pro liknavost kraje i zastaveno. Osobně by mě zajímalo, co tedy pan Chvojka myslí obstrukcemi ze strany města. Musím současně dodat, že město podepisuje smlouvy s dodavateli staveb do čtrnácti dnů od přidělení zakázky, v případě kraje to ovšem trvá více než čtvrt roku. Navíc aktuální informace hovoří pouze o zahájení předávání stavby, nikoliv o jejím skutečném zahájení, dokončení je naplánováno na rok 2020, což je z dnešního pohledu stále ještě vzdálená budoucnost,“ říká primátor Milan Volf. 

Šéf dopravy a radní krajského úřadu František Petrtýl (ANO 2011) svým výrokem v minulých dnech usvědčil politického kolegu v Kladně Jiřího Chvojku ze šíření mylných zpráv. „Oceňuji přístup a spolupráci stavebního úřadu města Kladna s investorem stavby a Středočeským krajem. Samozřejmě se budeme snažit stavební práce koordinovat tak, aby byla v maximální možné míře zajištěna dopravní obsluha daného území,“ dodává Petrtýl.  

Jan Murárik

Koláž: server ctidoma.cz

 


Počasí Kladno

Předpověď počasí