Primátor Volf: Zavedli jsme alternativní dopravu pro všechny generace

Dvě nabíjecí stanice a čtyřicet parkovacích míst pro českou novinku městská elektrokola. Sdílená kola na elektrický pohon jsou v Česku jedině v Kladně a možná se na nich svezete v pražském Karlíně, kde sídlí firma, která je do největšího středočeského města v minulých dnech dodala. A v Kladně jsme si nejen o těchto kolech, ale také o originálních parkovacích místech, povídali s primátorem Milanem Volfem (Volba pro Kladno). 

Pro systém sdílených klasických bicyklů, který se v Kladně loni velmi osvědčil, jste od letoška zvolili systém elektrokol. Vybrali jste nejlepší variantu, nebo jde ze strany města o kompromis?
Zvolili jsme nejlepší a nejmodernější variantu! Kladno si to zaslouží. Jestliže loni rekola využívali hlavně náctiletí, tak elektrokola si jistě oblíbí všechny generace. 

Loňské rekolo jsem mohl odložit kdekoli, elektrokolo má své stanice. Neomezí tento styl jejich uživatele?
Rozhodně ne. Nelíbilo se nám, jak byla kola přivázána či odložena bez ladu a skladu. Pro elektrokola jsme postavili čtyřicet míst, kde je, pokud nebudou zrovna v provozu, stoprocentně najdete. Jejich označení vymyslelo Kladno a už se prý ozvala města, která ho chtějí převzít, jak se líbí. Zelenou kouli ve výšce dopravního značení vidíte už na dálku. Zelená je barva našeho elektrokola a dva kruhy na kouli evokují jednak oči a jednak napodobují světla z předku kola. Rádi bychom, aby se tahle kola časem stala běžnou alternativní dopravou v Kladně. Jsme totiž v současné době jediné město v Česku a jedno z mála na celém světě, která taková elektrokola provozují v systému. Užívání našich elektrokol je velmi jednoduché.

V souvislosti s provozem elektrokol možná někoho překvapí jméno bývalého hokejového reprezentanta Petra Tenkráta, který je hlavní tváří servisního týmu. Jak jste přišli na spojení vrcholový sportovec hokejista a elektrokola?
V době, kdy jsme se rozhodli pro tento systém alternativní dopravy, ohlásil Petr Tenkrát konec kariéry. A protože Petrovy lidské vlastnosti i manuální zručnost znám, navíc vím, že kolo je jeho koníčkem, neváhal jsem ani na chvilku a tenhle post mu nabídl. Překvapilo mne, jak skromně a s jakým nadšením mou nabídku přijal. Z ekonomických důvodů to rozhodně nemá zapotřebí a jeho platové požadavky byly velmi nízké. Jeho nadšení pro tuhle dopravní novinku všechno ostatní přebilo. Od prvního okamžiku se do své práce ponořil a věnuje se jí s týmem kolem sebe více než na sto procent. I pro sportovní fanoušky je setkání s takovou personou z hokejového světa zážitkem (usmívá se). 

Co dalšího se vám na kladenských elektrokolech líbí?
Že na našem elektrokole přejedu celé město do dvaceti minut!

Jan Murárik 

volfjedno

Jedno ze čtyřiceti parkování elektrokol

volfpesi

Pěší zónu můžete zdolávat třeba na elektrokole

 


Počasí Kladno

Předpověď počasí