Představujeme provozovatele nejoblíbenějších hostinců v Kladně podle reakcí čtenářů webu Vaše Kladno. Dnes má slovo František Kaberle, provozovatel Kozlovny U Kabelky.
Restauraci jste otevíral loni v listopadu. Jak ji Kladno přijalo?
Přijalo ji hned od začátku za svou. Od té doby návštěvnost roste. Někdy lituji, že se nemáme kam rozšířit (usmívá se). V současné době řešíme zimní zahrádku.
Je něco, co předčilo vaše představy o fungování restaurace a naopak, co je nenaplnilo?
Předčila je právě ta návštěvnost. Například obědů děláme po roce takřka dvakrát tolik. A na druhou část otázky odpovím, že je stále co zlepšovat. Asi jako každý zaměstnavatel v pohostinství se potýkáme s fluktuací kvalitních zaměstnanců jak v kuchyni, tak na place. Když jsme Kozlovnu otevírali, doufal jsem, že většina zaměstnanců u nás zůstane roky. Po půlroce jsme měsíc hledali nové lidi. Máme výhodu v našem provozním Petru Michalovi, který si s tím dokáže poradit velmi dobře. Podle mého úsudku někteří od nás odešli proto, že je překvapilo, kolik je v Kozlovně práce… Naštěstí se nám odcházející podařilo nahradit ještě lepším personálem. Teď jsem za některé odchody i rád.
Řekl jste, že se vám počet poledních menu zdvojnásobil. Směřujete Kozlovnu k poledním hostům?
To má racionální základ. Bez poledního menu takové množství hostů na obědy nenalákáte. Ceny jídel jsme nasadili nižší. Rozhodně neodpovídají nákladům na jejich přípravu. V tomhle je to nula od nuly. Ovšem jestli máme mít otevřeno přes obědy, pak „meníčka“ jsou nezbytná.
Co hosté u vás konzumují více – pivo, nebo jídlo?
Půl na půl. Ani jedno nepřevažuje. Pivo Kozel je stejně oblíbené jako jídla, která si hosté nejčastěji objednávají, což je tatarák a svíčková.
Blíží se vánoční svátky. Jste zastánce plného provozu i přes Štědrý den?
Loni jsme měli otevřeno a restaurace se zaplnila. Zvláště mladší generace se po domácí večeři a rozdání dárků chodí projít i posedět. Letos jsme se rozhodli dát personálu na Štědrý den i na Boží hod volno a Kozlovnu zavřít. Na Silvestra je otevřeno bez speciálního menu a v tuto chvíli je polovina míst zarezervována.
Jaký je kladenský host, utrácí, nebo škudlí?
Nejlépe to asi charakterizuje naše nedávná zkušenost. Sešla se veliká skupina hostů, něco slavili. Když došlo na placení, číšníci nedostali ani korunu dýška, byť hosté byli spokojení…
Kam podle vás směřuje pohostinství v Kladně?
Podle toho, jak se zlepšuje životní úroveň, tak v Kladně pořád ještě chybí více kvalitních restaurací. Podle mne je třeba ve Slaném obecně pohostinství na větší úrovni.
Jan Murárik
Je restaurace U Kabelky i pro vás nejpopulárnější? Pak jí dejte hlas v naší anketě, kterou najdete ve spodní části webu!