
Dneškem se spouští modernizace železniční trati mezi Prahou a Kladnem. Podle plánu práce skončí v roce 2024.
Cestujícím mezi českou metropolí a největším středočeským městem se cesta vlakem zkrátí zhruba o deset až patnáct minut. Neměla by přesáhnout třicet minut. Stavební firma zahájila mezi Ostrovcem a hlavním kladenským nádražím přípravné práce. V březnu stavební ruch zasáhne do individuální i hromadné dopravy a v červnu se přeruší mezi kladenskými zastávkami vlakový provoz.
Protože část trati povede v zástavbě, vlaky nemohou dosahovat vysokorychlostních parametrů. Nepůjde tedy o rychlodráhu, jak je někdy mylně uváděno, nýbrž o příměstskou dvoukolejnou elektrifikovanou železnici.
Ve špičce pojedou vlaky mezi centrem Prahy, Kladnem a letištěm každých 10 minut. Traťová rychlost dosáhne v Praze až 120 a mimo Prahu až 160 kilometrů v hodině. Součástí projektu je modernizace železničních budov.
V zastávce Kladno město vznikne nový přestupní uzel na městskou dopravu. U hlavního nádraží se počítá s vybudováním P+R parkoviště.
Jan Murárik
Foto a vizualizace: VK, město Kladno a Správa železnic
Od března se stavební ruch přesune také před budovu nádraží a začne zde výluka veškeré dopravy
V příštích týdnech se práce soustředí na vymýcení náletových dřevin a porostu kolem trati
Konečná podoba modernizace železnice a hlavního kladenského nádraží s okolím
Zastávka Kladno město se stane důležitým dopravním uzlem
Vizualizace zastávky Kladno Ostrovec
- Tomáš Peleška: Kladno se stalo mou srdcovou záležitostí< Předchozí
- Pozvání ke stolu. Kdyby Lecter žil, Sleťák by tento týden nevynechalDalší >