Modernizace železnice na Kladně zahájena! Za dva roky bude hotovo

Dneškem se spouští modernizace železniční trati mezi Prahou a Kladnem. Podle plánu práce skončí v roce 2024.

Cestujícím mezi českou metropolí a největším středočeským městem se cesta vlakem zkrátí zhruba o deset až patnáct minut. Neměla by přesáhnout třicet minut. Stavební firma zahájila mezi Ostrovcem a hlavním kladenským nádražím přípravné práce. V březnu stavební ruch zasáhne do individuální i hromadné dopravy a v červnu se přeruší mezi kladenskými zastávkami vlakový provoz. 
Protože část trati povede v zástavbě, vlaky nemohou dosahovat vysokorychlostních parametrů. Nepůjde tedy o rychlodráhu, jak je někdy mylně uváděno, nýbrž o příměstskou dvoukolejnou elektrifikovanou železnici.  
Ve špičce pojedou vlaky mezi centrem Prahy, Kladnem a letištěm každých 10 minut. Traťová rychlost dosáhne v Praze až 120 a mimo Prahu až 160 kilometrů v hodině. Součástí projektu je modernizace železničních budov.
V zastávce Kladno město vznikne nový přestupní uzel na městskou dopravu. U hlavního nádraží se počítá s vybudováním P+R parkoviště.

Jan Murárik
Foto a vizualizace: VK, město Kladno a Správa železnic

vlakdve
Od března se stavební ruch přesune také před budovu nádraží a začne zde výluka veškeré dopravy

vlakddve
V příštích týdnech se práce soustředí na vymýcení náletových dřevin a porostu kolem trati

zeleznicevizual
Konečná podoba modernizace železnice a hlavního kladenského nádraží s okolím

zeleznicedve
Zastávka Kladno město se stane důležitým dopravním uzlem

zeleznicevizualostrovec
Vizualizace zastávky Kladno Ostrovec

 


Počasí Kladno

Předpověď počasí